Pappapersson

En småbarnspappa tänker och funderar

Idag har vi julstökat och imorgon drar vi till Arn-land

Posted by pappapersson på 22 december, 2007

Idag har vi varit i Skärholmen och köpt de sista julkapparna och det gick riktigt bra trots att det var rätt mycket folk. Men det var ju väntat å andra sidan. Jag blir docklite svettig när jag tänker på nästa jul. Lägg till julhandel, en barnvagn och en eventuellt gnällig bäbis… Ja, den dagen den sorgen nu ska vi ha julefrid!

På kvällningen blev det lite julgodistillverkning för min del när Cam slog in paketen. Jag gjorde en ny laddning med chili och saffranstryffel, den är ju så god! Så gjorde jag lite kola också, Leilas kola. Smarrig värre när den smaksäts med ingefära. I bakgrunden klingade julmusik från SR:s webbradiokanal med klassisk julmusik. En riktigt bra kanal, men lyssnar man några timmar så börjar ju låtarna komma tillbaka.

Imorgon bär det av till Arn. Eller i alla fall Arn-land. Vi ska fira jul hos Cams föräldrar i Axvall och det är ju i trakterna där på Västgötaslätterna som Arn härjade runt. Måste dock erkänna att jag har rätt dålig koll på storyn… Tur att filmen kommit så jag slipper läsa böckerna. 🙂

Aftonbladet har en skräcknyhet kring julen idag. Sveriges teveapparater kanske blir svarta under Kalle Anka på grund av dåligt väder. Hur ska det gå!?

Men om jag inte smyger in och bloggar nåt över jul så får jag önska er en riktigt riktigt god jul!

Ett svar to “Idag har vi julstökat och imorgon drar vi till Arn-land”

  1. comment faire une dissertation en sciences politiques

    Idag har vi julstökat och imorgon drar vi till Arn-land « Pappapersson

Lämna en kommentar